Om vardagens sötma

Jullovet är slut och lika mycket som det sliter i hjärtat av att inte i tid och otid umgås med min man så är det faktiskt ganska skönt att infinna sig mellan fyra väggar i trötta lokaler och andas samma luft som mina klasskamrater ett tag, komma in i vardagens sötma.

Det är det finaste med dem jag älskar att vardagen är precis lika kalasfin som helgernas bravader. Vi sitter i timtal på fikeri, dricker télatte caramel och pratar strunt. Vi sitter i varandras lägenheter för att kolla på otäcka skräckfilmer, fnissa alldeles för högt och i mellan åt lagar vi mat, bjuder över varandra och många, många nätter värmer varandras kroppar.

Därför är jag inte särskilt bitter över att lovet har tagit sitt slut. För det är sista terminen som gymnasiet har att erbjuda och så har jag vardagens sötma som letar sig in. Här finns inte plats för vardagstristess!


Så här ser det ut att vara grafiker. Filmerna har min fina Mathilda gjort.



Dagens lista ser ut så här:

- Projektmöte klockan fyra
- Skriva ut alla nödvändiga papper till diverse saker
- Träna med mamma och grannskapet
- Börja mitt sista arbete i svenska. Kanske någonsin?


Kommentarer
Postat av: Johanna

svar: jag vet inte riktigt, jag kom på att jag ville heta ett klockslag, och femihalv var det första som poppade upp haha :)

2010-01-11 @ 11:22:37
URL: http://femihalv.blogg.se/
Postat av: Becca

Hej :)

Förlåt att jag är seg på att svara.

Tack så mycket! Det gör mig glad :)



Ha det mys.

2010-01-11 @ 18:52:51
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sv; Åh vad jag är avis, både på din spelare och att du har balkavaljer! men nåväl..lär väl hitta NÅGON. Alternativet att ragga upp någon på krogen lär väl inte helt uteslutas höhö..



Gah vad fint skrivet! Jag ska försöka göra du, se allt det goda i vardagen och inte bara klaga på skolan.

2010-01-11 @ 20:20:44
URL: http://sofiakiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0