Om min förälskelse

Förälskelse var en längtan att bli hel, att bli sig själv
Vibeke Olsson, Molnfri Bombnatt

Så här känner jag.

När jag träffade dig
var jag sjutton år
förvirrad
och i ett tappert försök att rädda den biten av mig själv som jag fann av värdighet
så mötte jag dig och dina blåa ögon

med din intensiva blick och min åtrå av längtan
längtan efter det som saknats mig
fann jag mig själv inuti någon annan
dig
när jag träffade dig mötte jag mig själv

och hål av saker som jag saknat fylldes
med villkorslös kärlek
din ömhet
och våra kyssar
dina leende ögon
och att jag vågade
mitt mod var allt

Dina ögon finns fortfarande hos mig
vilandes i mina egna
och jag älskar
att jag hittade delarna av mig som fattats
och att du var någon annan att hitta dem i

Kommentarer
Postat av: emma

åh fint

2010-03-13 @ 23:14:57
URL: http://ohsweetheart.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag bara älskar denna dikten, den är så himla fin Hanna <3

2010-04-19 @ 02:04:16
URL: http://dukallasfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0