10 saker att gilla som de här fina

Jag gillar...

Téaffärer
Affärerna brukar oftast ligga på lite annorlunda ställen i smygande hörnor och vrår. Ibland har dem en liten plingklocka när man stiger in och alltid, alltid doftar det så fantastiskt gott av olika tésorter som pryder såväl väggar som skåp. I min stad har jag en favorit butik dit jag ofta går för att inhandla. Affären heter Läckerbiten och en gammaldagscykel leder dig in på en av smågatorna till butikens dörr. Där inne har dem te som heter olika saker så som kärleksté, studentliv eller fröken svår.

Människor som dansar utan hämningar
Sådana som dansar utan alkoholhaltiga drycker i kroppen och försvinner in i en helt annan värld. De dansar för livet och blundar när de rör sig. De har hittat en helt annan värld i sina rörelser.

Kullerstensgator
Jag säger bara: mer kullersten i allas städer. Det är jag tyvärr nästan ensam om då de allra flesta jag känner klagar på hur svårt det är att gå över torget mitt i stan. När jag är i Skara så älskar jag att man inte kan urskilja vad som är bilväg och vad som man kan traska på utan att se sig för.

Människor som flabbar as högt utan att bry sig alls
Jag fullkomligt älskar människor som gapskrattar när, var och hur som helst. De låter verkligen skrattet bubbla ur halsen och skiter i om andra hör. Fantastiskt charmigt.

Människor som kan hålla jätte lång ögonkontakt
Vi i Sverige har en tendens att inte se på varandra därför älskar jag när människor naglar fast ens blick, vågar hålla ögonkontakt i evighet och kan låta ögonen vila på saker de tycker om.

Små smultronställen
När man hittar ett skrymsle som man känner är helt totalt ens eget. Där ingen annan får vara utom just du, även om du vet att ett sådant ställe inte existerar så låter du fantasin låta marken vara din. Mina finns på ett berg, i skogen, på två olika bryggor och på en landsväg mitt i ingenstans. Där jag inbillar mig att jag äger tillstånd till varje grässtrå, varje träd och varje ögonblick som sker där.

Läslusar
Jag äger själv rätten till denna kategorin. Jag har en tendens att försvinna helt och hållet i mina böcker och är fruktansvärt svår att nå när jag läser i ensamhet. Som yngre lånade jag flertal böcker i veckan på biblioteket och sträckläste till långt in på nätterna och fortfarande älskar jag doften av att gå runt bland bokhyllorna på stadens bibliotek och välja ut former som ska förvandla mig när jag kommer hem. Därför älskar jag små tjejer som sitter med näsan i en bok vart dem än är. Det borde finnas fler sådana tjejer.

Gitarrfolk
Sådana där hiskeligt duktiga som kan höra en låt och hitta ackorden alldeles själv för att sedan spela melodin som den funnits där hela tiden. Kreativiteten förundras jag över.

Mammor
Jag tycker så mycket om mammor. Deras mjukhet, förståelse och att de alltid vill ens bästa. Deras kramar i oändlighet och att de kommer hem med små presenter i mellan åt bara för att. Att dem blir arga när man gör något tokigt för att dem bryr sig så de går sönder. Sådan är i alla fall min fina mamma och jag önskar alla en likadan.

Brev på posten
Det måste väl ändå vara det allra finaste att få ett vanligt kuvert med ett brev med kärlek i hemskickat till dörren. Jag tycker visserligen att internet är ett enkelt sätt att förmedla sig på men inget går upp emot att få ett fint litet brev på posten. Det får jag i mellan åt och jag glädjs lika mycket varenda gång det händer.

Det här var 10 saker som jag tycker om. Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: smäm

jag ÄLSKAR brev på posten!

2009-10-06 @ 15:54:31
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: S A N N A ♥

Åh, inga problem! (:



Den här listan är typ exakt 10 saker som jag gillar också :D

2009-10-06 @ 17:55:33
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: S A N N A ♥

Nej verkligen inte (:

2009-10-06 @ 22:06:44
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: Emma

åh jag håller verkligen med dig om téaffärer och läslusar :)

2009-10-07 @ 08:46:20
Postat av: Hanna

Svar till Emma: Ja, visst är det så himla ljuvligt!

2009-10-07 @ 08:49:14
URL: http://alexik.blogg.se/
Postat av: Marie ♥

aha okej. Jag ska vell snart sova men jag vil nte för ddå är det söndag. hhah

2009-10-11 @ 01:35:43
URL: http://marrwie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0