500 days of summer

Så fint som att måla städer på andras armar

eller ha stora griffeltavlor i sin vindsvåning med texter på


Inte nog med världens finaste film, Regina Spektor, Feist, Carla Bruni och The Smiths i samma film. Hel festligt!


Jag fick ett väldigt fint filmtips av en fin fröken i min klass som trodde denna filmen skulle vara något för mig. Åh så rätt hon hade. 500 days of summer heter det alldeles vackra och allt för fina och så fort jag blivit klar med alla måsten för dagen så slog jag mig ner med mitt duntäcke för att låta några timmar flyta bort med kärleken. Jag har en ny magifilm i min samling.

Filmen är charmig, spännande ljuvlig och en berättelse om kärlek och inte en kärleksberättelse. Den är helt fantastiskt uppbyggd med byggnader, fina kärlekshistorier i olika parareller, skådespelerskor som liknar vackra Katey Perry och Joseph Gordon-Levitt som kan charma vilket fruset tonårshjärta som helst.

Ögonen älskar att vila på sådant här underbart filosofiskt, djupt älskande och fina scener i biosalonger, i kopieringsrum och att våga skrika så högt man bara kan i parker. Dansa hela nätter, sjunga kareoke på en bortglömd bar och kyssas i vindsvåningar. Precis så som man vill att livet ska vara, precis så som jag vill att livet ska vara. Fasansfullt fint och oförglömligt. Jag kan leva på denna känslan länge.



Eller att kyssas i koperingsrummet.



Kommentarer
Postat av: Emma

Åh den verkar supermysig. Den måste jag ta och kika på.

2009-10-22 @ 10:38:47
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0