Att förälska sig i böckernas konst

Jag förälskar mig så lätt i böcker. Försvinner i trans in bland historier som fängslar mig och ingenting kan förstöra den obotliga känsla jag känner inför det. När ingenting når mig och bilder målas upp i mitt inre. Jag har skrivit förut hur mycket jag älskar små flickor som tar varje tillfälle i akt att stoppa näsan i böcker och att jag älskar att gå bland raderna i biblioteket och känna doften av böckerna där inne. Jag var själv den lilla flickan en gång som förälskade sig i nya berättelser varje vecka och som läste bort nätterna. Den förmågan hos mig själv är en av dem jag älskar mest. Att försvinna in bland språket när allt annat är för svårt, så flyter allting så lätt i böcker om man får lov att vara någon annan en stund. Så ni små flickor som idag retas för att ni sitter i hörnor och läser, forstätt med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0