5 saker som luktar gott

Min farmor fyller år snart och hon önskade sig "allting som luktar gott". Då tänkte jag ge henne en liten paket med saker som jag tycker luktar gott. Så kanske något sådant här:

1. Choklad
Jag har en svag punkt och det är choklad. När som helst och hur som helst. Jag älskar att gå in i små chokladshoppar och bara få välja några bitar lika mycket som att köpa en marabou med mig hem. Så vill man fjäska är det ett väldigt enkelt sätt att lura mig på, dessutom luktar det ju så himla ljuvligt.

2. Te
Det finns väl inte många sorters te som inte luktar så himla gott. Smultron te, morfars blandning eller champagne. Inte nog med hur gott det smakar det fyller hela rum av dofter.

3. Doftljus
Jag tycker mycket om att tända ljus på kvällarna och ofta brukar det befinna sig ganska mycket ljus där jag bor. Jag gillar även doftljus en hel del om man håller det till måttlig mängd då min näsa har en tendens att kli när det luktar för starkt. Någon doft som jag gärna har innanför väggarna är vanilj men också kanel, citrus, smultron eller granatäpple.

4. Luktsuddigum
När jag var liten fick jag en hel samling av suddigum av min kusin. Alla var helt olik den andra och jag minns särskilt några som föreställde en meny på Mc donalds. Där ibland dessa fanns en hel del lukt suddigum, vilket jag stolt visade upp i skolan för mina kamrater. Ett sådant vore väl jätte fint att införskaffa igen? 

5. Parfym
Min farmor har alltid haft en parfym som är formad som en kvinnokropp och den har funnits i massvis med olika skepnader. När min finaste farfar fortfarande levde ägde han en liknande fast en manskropp istället för en kvinnas. Personer som har den doften brukar jag tycka lite extra mycket om och ibland när jag känner den på någon okänd brukar jag bara gå bredvid och dra in doften i näsan för att minnas.





Andra saker som jag tycker om men som är lite svårare att ge bort är: havet, vinden, kanelbullar, julgran, regn, spolarvätska, min kärleks nacke, hästar, smultron, biblioteksböcker

Kommentarer
Postat av: Evelina

Och blommor doftar också gott ^^

2009-10-10 @ 12:12:14
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/
Postat av: Emma Brissman

Haha ja jag hade en mängd olika suddgummin. Jag minns menyn. Den gillade jag verkligen! :O)



Fick en riktig flashback av älskade morfar och hur hans parfym luktade nu. Kan inte fatta att det redan gått tio år. Han saknas....



Funderar på vad vi ska ge henne. Hmm får fundera vidare. Ses snart!! KRAM

2009-10-10 @ 15:45:13
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: klara

men gud vilken söt ide! jag tycker att lukten av tvättmedel är helt fantastiskt, brukade stoppa in huvudet i tvättmaskinen som liten.

2009-10-11 @ 00:50:50
URL: http://klarastiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0