Om att finna en ny värld att försvinna i. Känna i. Kämpa i. Förälska sig i. Gömma sig i. Glömma sig i. Finnas en stund i och verkligheten försvinner.


Jag läser många bloggar och dem jag tycker allra bäst om är sådana som faktiskt har någonting att säga: om rader från långa bussturer, resor eller dagboksinlägg eller viktiga texter i evigheter eller små, små rader om livet, brustna pubertetshjärtan och kampen med livet.

Jag läste någonstans om någon som ogillar bloggar om skor och mode. Det är inte min favoritkategori heller men jag tror att alla människor behöver en liten portal för att skriva om allt det fina i livet för att inte glömma att det finns också. Ett smultronställe att gömma sig i för vardagen för att få skriva om skor och få glömma något som gör ont istället. Jag läser inte heller om skor men jag tror det är viktigt för en del att faktiskt få skriva om just det.

Jag skriver gärna om allt fint i mitt liv om kärleken, min lovefamily och små fina texter jag hittar här och där. För det här är mitt ställe att få skriva "Ja, livet är faktiskt ovishet och vishet men här inne är det bara fint". Jag har en bok. Där skriver jag om allting som inte får plats här.

De bloggarna som jag dagligen läser är portaler där man kommer till en annan värld full av finhet, kärlek, texter och bilder. En port in till en helt annan värld. Det finns inte många men när jag hittar en så håller jag fast den så länge det bara finns möjligheten.

Som den här till exempel (klicka på bilden)



(Bilderna är så klart Frejas)

Hon skriver små kloka rader om sådant som faktiskt finns, som man känner igen sitt eget pubertetshjärta i och som faktiskt betyder någonting. Att befinna sig tillsammans med hennes ord och få ta en liten del av hennes inre är lika fint varje gång. Hon får till och med finnas i min lilla bok hemma där hon pryder sidorna med handskrivna ord för att jag aldrig vill glömma.

- undra om det spelar någon roll att människorna därutanför går i takt till min ipod
Bara en sådan sak, som alla tänker ibland men som ingen säger. Det här är en annan värld för mig. Besök och förälska er precis som jag.


Kommentarer
Postat av: freja

alltså det här var det finaste. tack så jättemycket för det här. jag blir ju helt tårögd.



tack fina du, puss <3<3<3

2009-11-29 @ 16:11:01
URL: http://labyrinter.blogg.se/
Postat av: Sanna

Inte jag, ska ta den genom jobbet ju :)

2009-11-30 @ 15:49:10
URL: http://sannaekstrom.blogg.se/
Postat av: m

din blogg är fin.

2009-11-30 @ 19:43:07
URL: http://carcrash.blogg.se/
Postat av: Emma

nej den har jag faktiskt inte sett :)

2009-11-30 @ 20:14:54
URL: http://callmesuperman.blogspot.se
Postat av: Felicia

Bra sagt! (Hmm, kul att du nämnde just skor, jag gjorde nämligen precis ett inlägg om det. Fast det är skönt med skoinlägg också ibland tycker jag).

2009-11-30 @ 20:20:58
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0