Att kyssas tills båda tappar andan

För er som inte känner mig så blev jag bjuden av min fina människa till ön Zakynthos i Grekland för att göra min artonde födelsedag minnesvärd.

Resan var gudomlig. Stränderna inramade av berg och full med den vitaste sand jag någonsin skådat. Havet var turkostblått och så långgrunt man kan tänka sig, i rabatterna växte meloner och staden Laganas var så fin som jag trodde att den skulle vara med stenhus prydda med världens alla blommor, gränder fulla med mystik och berättelser som aldrig blivit berättade. Om dagarna befann vi oss på en uteservering täckt med palmtak och hängmattor och om nätterna upptäckte vi staden med alla ljus tillsammans, gick på restauranger med den allra godaste grekiska mat och ibland var vi tvugna att stanna för att kyssas tills båda tappade andan eller kramas så hårt att någon till slut skulle gå av.

Aldrig har jag varit på en resa lika meningsfull som den vi var på för mindre än en vecka sedan.

 
Min fina människa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0