Tim Burton

En person som jag oerhört länge varit fascinerad över, är regissören och filmskaparen Tim Burton. Han har ett väldigt annorlunda sätt att visa sin kreativitet. Hans filmer är oftast förbi alla gränser, övernaturliga, hemska och karaktärerna spelas ofta väldigt egna och annorlunda. Många tycker att hans filmer är väldigt knepiga och för det mesta inte särskilt sammanhängande, men jag gillar honom och på något underligt vis hör alla hans filmer till mina favoriter. Bara det att jag snart äger dem alla är väl ett tecken på mitt tycke. För att ni ska få ta del av några av hans verk kolla in dessa:

Charlie and the chocolate factory
g


Sweeney Todd

Corpse Bride



Sleepy Hollow

Edward Scissorhands



Och så min favorit: Finding Neverland.






Kommentarer
Postat av: Emma

finding neverland är så fin

2009-11-29 @ 22:12:23
URL: http://callmesuperman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0