Att hitta små oupptäcka finheter som egentligen borde vara någonting helt annat. Upptäckta.

Min finaste människa är så bra på att hitta små fina musiker och covers på artisters låtar. Så vi har tillsammans ett fint litet bibliotek med helt okända människor som spelar den allra ljuvligaste musik på ostämda gitarrer och sjunger så man får rysningar. Ett exempel är Milow som spelades för jämnan på skivan i bilen innan han blev radioartist och hans tolkningar av låtar spelade sönder på kommersiell radio.

Jag tänkte att jag skulle dela med mig av några av mina favorit här
:


Bad Habbit - cover på Gregory and the hawk och
den här tjejens profil ligger som favorit på min youtubesida.



Young one - cover på Gragory and the Hawk som det finaste bandet i världen.



Poker face - version av Daughtry som jag och Robin ofta lånar låtar ifrån.


Kids - en version av Tom Carty på MGMTs låt.
Inte nog med hans otroliga röst, han har ju världens härligaste dialekt.



If I Ain´t got you - Alicia Keys låt som Debrah Jade gör bättre än någon.

Sådana här låtar ligger på vår skiva i bilen och är så ljuvliga som någonting kan bli. Mer upptäckter av talanger som faktiskt har något lite extra, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Dannofino ♥

Åh, tänk om man kunde sjunga.

2009-12-08 @ 01:53:08
URL: http://witheverystarfall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0