Att förälska sig i toner

Jag tycker det är så ljuvligt med musik, för man kan vara vem som helst. I musiken spelar fördomarna ingen roll. Bara man har något särskilt, det behöver inte vara någons röst som lockar utan vad man vill säga och hur mycket det man vill säga faktiskt betyder. Jag lyssnar på det mesta, men en musikstil som jag mest kategoriserar in mig i är indie. För mig räcker det med en skrovlig röst, i ett dovt ljus med yvigt hår och gitarrtoner.

Jag och min pojkvän tycker om att hitta mystiska, okända människors musik, det kan vara både covers och eget musikmaterial, bara det är verkligt. De känns så mycket mer äkta än de flesta andra.

Några av mina kända musikfavoriter är:
Alexi Murdoch för hans skrovliga stämma, sånger om bortglömda hjärtan och lockiga hår
Tracy Chapman för att jag växt upp tillsammans med henne och för hennes fortsatta tro på livet
Regina Spektor för hennes uttal, ljuvliga musikvideor och för att hon har så fina läppar
Gregory and the Hawk för att tillsammans med dem kan man fundera och de tror på kyssar 
Thomas Di Leva för att han vågar mer än andra och för att han är en sådan förbannat fin människa
Lars Winnerbäck för att han alltid är rädd för att gå upp på scenen och för att han är värd det

Belle and Sebastian, Lisa Ekdahl, Hojfen Balagan, Nick Pitera, Oren Lavi, Ane Brun m.m


Kommentarer
Postat av: Em.

Oj, vad du påminner mycket om min gamla blogg! Det är alltid lika roligt när man finner en liten själ som man känner igen sig i.



Kärlek

2009-08-17 @ 13:02:17
URL: http://otherfilthystories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0