Jag tror hellre jag dricker regn och varmchoklad.

Min syn på alkohol är ganska olik alla andras värderingar i min ålder. Jag har aldrig riktigt tyckt om vad alkohol gör med människan, många gånger kan det vara svårt för andra att förstå mina värderingar.

Ibland har tanken slagit mig varför det ska vara så svårt att ha egna åsikter och det är så skönt att mina föräldrar uppfostrade mig att klara av att stå på egna ben och faktiskt kunna ta motståndet jag många gånger möter för att jag hellre dricker cola eller avstår från alkohol de gånger jag vill låta bli.

Med det här ville jag väl egentligen bara säga till människor som inte klarar av att stå emot grupptrycken, orka stå emot. Våga ta ett steg framåt även fast vägen du går på är svår att följa.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej kära kusin! Där är vi lika du och jag. Jag har avstått från alkohol större delen av min uppväxt. Kan inte se varför det skulle vara något konstigt. Man får ofta försvara det och frågan "Varför dricker inte du" är standard. Min motfråga blir då "Varför dricker du?" Fortsätt stå upp för vad du tycker och tror på! Många kramar kusinen

2009-08-30 @ 18:30:18
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

du är mycket starkare än jag var, stå på dig!

2009-08-31 @ 18:29:37
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: Moa - En magisk purt til en anan värd

Ja, nu är det inga problem, men när jag var 18 år var det annorlunda. Det är en svårare ålder, eller var för mig i alla fall. Sen blir livet bättre och bättre.

2009-08-31 @ 22:03:12
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0